CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, August 4, 2011

HALAL

Hari:Jumaat
Tarikh:05 Ogos 2011
Masa:13:05 pm

Assalamualaikum w.b.t

Hari nie ada terlihat kt Twitter pasal STARBUCKS halal or not...semalam ada rakan FB saya menyatakan tk halal...hari nie pihak STARBUCKS sendiri menyatakan ianye HALAL!!
Maka untuk kesahihan sendiri kerana makanan yang di makan itu akan menjadi darah daging kita kan, saya pun melayari HALAL MALAYSIA ...dekat sini korang semua boleh tau apa2 jenis makanan dan apa2 company yang korang nak tau HALAL ke tk...kat sini saya sertakan CARA2nye untuk memudahkan rakan2 mencari produk makanan yang rakan2 cari....

  1. Bukak link HALAL MALAYSIA
  2. Lepas tue kat page tue ada 3 main, iaitu PENGGUNA, INDUSTRI, AGEN PENSIJILAN..korang letak cursor korang pada PENGGUNA, then akan keluar Direktori Halal Malaysia, Senarai Hotel, Sijil Terbaru Diluluskan, Senarai Badan Islam yang Diiktiraf dan lain2..
  3. Korang klik yang pertama tue, iaitu DIREKTORI HALAL MALAYSIA.
  4. Lepas klik tue kat page tue nanti ada SENARAI DIREKTORI berwarna kuning. Kat bawah tue ada Syarikat, Produk, Premis Makanan, Menu dan Rumah Sembelihan. Dari situ korang pilih la ape yang korang nak tahu.
  5. Nanti akan keluar CARIAN MAKLUMAT. Ha!!masukkan la maklumat yang korang nak kat situ..dah masukkan maklumat nanti klik Cari...
  6. Akan keluar senarai2 yang korang nak tahu...

SELAMAT MENCUBA...

Sekian...
Terima Kasih...
See You Next ENtry...^_^

3 comments:

alfsfr.ali said...

harap2 halal la starbuck..kopinya sgtlah enak diminum begitu saja

Nash Az said...

thx for the info :)

keynah said...

ALip...alhamdulillah..ianya Halal..utk kepastian cube la check...saya dh check dan ianya Halal...^_^

Nazrul:welcome dear..^_^