CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Monday, February 14, 2011

Pendakian Gunung Dato

Tarikh:15 Feb 2011 (12.15 am)

Assalamualaikum w.b.t
Maaf agak lama membiarkan blog ini tk update..
Saya sangat sibuk dengan test dan tugasan..

Berkenaan dengan entri hari nie..
Saya nak bercerita pengalaman naik Gunung Dato'..
Saya adalah seorang yang minat akan kelasakan, kirenya saya minat benda2 yang lasak.
Antaranya inilah, Hiking@Pendakian, kerana dengan Pendakian saya dapat melihat ciptaan Allah yang cantik dan Kebesaran Allah s.w.t..
Kalau kamu semua tak percaya, kamu cube lah menjadikan salah satu hobi kamu dengan pendakian..tidak kira mendaki gunung atau bukit..
Contohnya, saya pernah mendaki gunung Kinabalu..Ya ALLAH!!betapa besarnye kebesaran ALLAH itu..kamu semua dapat melihat segalanya diatas..Batu berbentuk manusia, matahari terbit..dan banyak lagi, kalau nak tahu naik lah sendiri..
Bercerita semula tentang Gunung Dato...
Gunung Dato terletak dekat Negeri Sembilan, Rembau Daerah Bongek..
Eh!betul ke??hehehe...agak2 la...
Tapi saya sangat pasti la tempat tue dimana...

Saya mendaki bersama 2 orang adik saya, 6 orang sepupu serta seorang pakcik saya!
Ibu saya ikut jugak, tpi die tak mendaki la...Ibu hanya duduk di bawah menanti kami turun sahaja...

Kami memulakan Pendakian jam 10.30 pagi, pada 3 Feb 2011(Khamis)..
Sepanjang perjalanan bermcm2 ragamnye..hehehehe...
Sepanjang pendakian banyak jugak gmbr yang dpt kami amik utk kenangan dan tatapan kamu semua..
Antara gambar yang sempat dirakam oleh lensa saya (sony ericsson W995 je) adalah seperti berikut..





Menarikkan gambar2 tersebut..
Saya sangat suka, kerana ia sangat menarik..Itulah die ciptaan ALLAH..semuanye indah belaka..

inilah antara liku2 yang perlu kami lalui..

berehat seketika setelah penat

Ok2..cerita diteruskan dengan pendakian ye..
Gambar kt atas nie nmpk mcm tk advanture kan??tpi kalau kamu semua naik sendiri kamu tau la mcm mana advanture nye naik gunung nie..Tapi macam mana pun saya sgt suka..
Disebabkan tk membuat pemanasan badan sebelum memulakan pendakian, saya mengalami kekejangan yang amat teruk pada 100 meter hendak smpi kepuncak..
Oleh kerana jiwa yang kental dan ketahanan mental yang kuat!!saya meneruskan juga pendakian tersebut...
Owh!!sangat teruja bila saya sudah berada di puncak Gunung Dato'..
Sangat cantik Ciptaan ALLAH sangat menarik dan sangat bersyukur kerana diberi masa lagi untuk menikmati keindahan Dunia ini..

Setelah tibanya dipuncak..

Kami sangat Gembira

Tersenyum melihat kebesaran Allah

Bergambar bersama Tapak Kaki..

Nampakkkan tapak kaki kecik bersama kasut saya tue??
Menurut lagenda, itu adalah tapak kaki Hang Tuah..
Nak tahu benar atau tk??Kamu naik sendiri dan lihat lah ia..
Dan boleh bertanya dengan orang2 di sana.

Sekian sahaja utk entri Kali ini..

6 comments:

rean said...

hahaha...part gambar yg 'ter senyum melihat kebesaran Allah', aku rasa patut tuka ' tersenyum melihat camera'

keynah said...

hahahaha!!
agak jahat statement ko...kah3...

yanarab said...

suka..cantikkkk...

keynah said...

terima kasih syg!

norazwanjalil said...

Baju JKE.. Dasat.. :p Hehe..

keynah said...

joan:hahaha!semangat itu yang kite mahukan...hahaha!