CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Friday, February 18, 2011

SibLinG

Hari:Jumaat

Trikh:18 Feb 2011

Masa:19.43 pm


Assalamualaikum...

Hari nie punya entri pasal PMR dan Adik Beradik

Sangat lama saya simpankan entri nie..

Sebab nak kuarkan idea..

But!this is true story...


Hp berbunyi dengan nokia punya ringtone..

Saya:salam...dik sory2,bru nk kuar umah...wait ok..nnt dh smpi akak msg or call..

Adik sofi:ok!!

Drive to hulu langat dengan tenang..huhu..

Sesampai nanding..

Mendail no adik ku(sofie)..

Saya:hello..salam..dik akak dh kt petronas..

Adik sofie:ok2...amik adik kt bustop nanding tue atas skit...

Saya:ok...


Sesampai je ditempat yang dituju..Saya dengan bersenang hati berubh tempat dri drpd tmpt drive ke tempat pemandu..adik ku dengan muka mintak belas kasihan tk ku layan..hahaha...

Saya ingt kawan saya je drive lambat dan mengikut peraturan jalan raya..rupe2nye adik saya nie pun sama..smpi adik bongsu saya ckp ngn ibu, adik ngah bersiar2 atas bukit(kuala klawang)..hahaha..

Sepanjang perjalanan semua yang dalam kereta menadah telinga je dgr saya yang bercerita..umpama kakak cerita tauladan kepada adik2..haahaha..


Sesampai di MRSM kuala klawang..my sister take PMR result...mata saya nie nmpk mcm 8a..rupe2 nye 7a 1b..

Yang pelik adik saya yg amik result relax giler..sedih tk..tpi senyum je..

Saya tnya die ckp adik tk de pape..adik ok je..perh!!ayat die mendalam kot..die tk rasa pape, kalau saya mau melalak dh tk dpt 8a..

Sbb semua orang target die dpt 8a..die je target dpt 7a 1b..ape pun saya bersyukur dpt adik2 yang sgt kuat..

Ktowng g la makan kt kedai makan yang kire gempak gak la kt kuala klawang tue..kalau pekan kan gempak mana pun kt putrajaya mcm biasa je..kt kuala klawang je la gempak.hahaha..

Masa makan..its the same case..masih semua orang mendgr celoteh saya..hahaha..

Dalam perjalanan pulang pun masih bercerita lgi...

Adik saya yang bongsu sound saya!!

Akak!!adik boleh kire bp bnyk kali je abg sofi bercerita..akak je bnyk berckp..hahaha..

Saya jwb:alah..kowng bukan tk tau akak mcm mane..

Adik sofi:sbb ktowng tau ktowng diam..then akak tk bnyk berubh..sama je mcm dulu..kalau dpt berckp tk berenti2..hahaha..


The conclusion:Saya sgt bahagia disamping adik2 yang tersyg..parents yang tercinta sentiasa berada disisi saya..

To my lovely brother Muhammad Khaidirratul(sofie)..ketahuilah adik bahawa kakak awk nie syg awk..

Ur r the cute brother dik...thanks dik kerana sentiasa berada di sisi akak...

To all my lovely sibling..Nurulhuda razali, Fakhriah Razali, Jannatul Ajilah Razali dan Muhammad Khaidirratul..akak sayang kowng..mmmuuaahhh...


P/s:Ingt semua pesan2 akak..sebab itulah pesanan yang ibu selalu ingatkan pada akak..dan akak smpaikan pada kalian sbb akak sygkan kalian semua.


Sekian untuk entry kali ini.

Nanti Dtg lgi ye...

2 comments:

LiyanaSaad said...

saya da bce...huhu

keynah said...

bagus!
baca kat mane?hahaha