CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Monday, March 7, 2011

Jumaat

Hari:Isnin
Tarikh:7 Mac 2011
Masa:9.29 malam

Assalamualaikum w.b.t

Hari nie entri saya tentang hari Jumaat yang lepas...
Rasa sangat bahagia, sangat berharga, dihargai dan segala-galanya yang mendatangkan kebahagiaan lah!
Kenapa???

Sebab......
Hari Jumaat lepas saya pulang ke pangkuan keluarga yang mencecah sebulan lebih tempohnye tidak berjumpa mereka, dengan menaiki Bas KKKL.
Bertolak jam 4.30 petang dan dijangka tiba di TBS(terminal Bandar Tasik Selatan) jam 7.30 malam..

Kisahnya sepeti ini!!
Naik je bas tangan ku mendail No "Si Buncit Yang Kacak"..
Apabila telefon diangkat..
Saya:Awak..bas saya bergerak 4.30 ptg..saya dh dlm bas nie...
SBYK:Agak2 awk smpi kul bape??
Saya:Dalam pukul 7.30 mlm kot..
SBYK:ok!nnt saya tunggu awk kt TBS..
Saya:OK!

Setelah perbualan dihentikan..Hp ku SBYK menghantar message..
SBYK:awk suh driver bas tue bwk laju2..=)
Saya:eh!slalu awk suh driver bas bwk pelahan2.kenapa hari nie suh bwk laju2 plak??
SBYK:supaya cepat smpi...(ok!saya dh paham maksud disitu..)

Setelah 3 jam berada dalam bas yang agak Boring..
Jam 7 lebih sampai jua saya di TBS..

Setibanya di TBS terus mendail SBYK..
Sementara tunggu Si Buncit Yang Kacak saya Solat Maghrib dulu..
Keluar pintu surau SBYK dah tunggu depan surau dengan senyuman yang menawan hatiku!(ahaks!!)
Die menghulurkan tangan meminta beg Galas ku yang agak keberatan kerana ada Laptop di dalamnya...hehehe...

Setiba di kereta..
Pintu kereta dibukakkan oleh SBYK!!(terasa dilayan seperti Puteri la pulak)
Kami meneruskan perjalan ke Putrajaya..
Sepanjang perjalanan bermacam2 diceritakan oleh kami..Hehehe..
Setiba di Putrajaya kami g makan..
Then baru la SBYK menghantar saya pulang ke Rumah..

Rasa sangat bahagia bile bersama Si Buncit Yang Kacak..
Terima Kasih awk utk semuanya!
Terima Kasih Banyak2 Awk..
Sayang Awk!

Sekian untuk Entri Kali ini..
Jumpe Lagi..=)

No comments: